måndag 1 november 2010

Jul förberedelser!

Nu börjar Julen närma sig!
Känner en förväntan och glädje när jag tänker på Julen.
Jag är en riktig Jul-njutare.

Våra familjer har varit duktiga att hålla kontakt till deras släkten och för mig är julen förknippad med mycket värme, kärlek, omtanke och glädje, samvaro och skratt,men också allvar, ett stänk av sorg och saknad.

Nu med egen familj hoppas jag få ge vidare det goda jag fått; Värmen, kärleken, samhörigheten och glädjen.

Förberedelserna inför Jul är för min del lust betonade. Jag tror Julen är tänkt som en gåva till oss, inte en tid av press och stress. Jag försöker att skala bort alla onödiga måsten, fylla väntan med glädje och förväntan. Att få pynta vårt hem, köpa julklappar med hjärtat, skriva Julhälningar, pepparkaksbak med min kära väninna och hennes familj, Hänga upp julstjärnor i fönstret.

I år liksom ifjol hör också julmässor och marknader till programmet. Tidigare år har jag njutit av att vara den som strosat runt och njuter av allt trevlig men i år är jag bland försäljarna.

Två julmarknader har jag hunnit pricka in i min kalender. Känns roligt att förbereda och drömma. För visst är Julen en härlig tid!

Vill du få möjlighet att köpa Miia-smycken direkt av mig lönar det sig att besöka Julhuset i Kronoby 4-5.12 eller Jul på södermalm i jakobstad 12.12.

Ser framemot människomöten i vimlet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar