söndag 13 mars 2011

Konsten att fylla en tom kärleks tank


Tänk om man kunde sätt "kärlekstanken" på laddning som man gör med mobiltelefonen.
När batteriet signalerar "lågt batteri" skulle mera kärlek automatiskt tillföras.

Mina barn kommer till mig när de behöver bli om pysslade,kramade, tröstade, Älskade. De stöppslar i sina kärlekstankar och laddar sina batterier av min kärlek till dem, det är deras livskraft.

Min kärlekstank får fyllas av de Ord som säger att jag är högt Älskad, för den jag är, för den jag är skapad till att vara. Oavsett hur det känns, vad jag än själv tänker om mig eller vad andra tycker.

__________________________________________________________________

Nu på våren är det ett härligt ljus. Fast snön ännu ligger djup börjar vinden tala om vår. Luften är varm och behaglig och lockar till utomhus vistelse. På bilden är ett nytt halsband i mörkblåa och druvfärgade sötvattensnugetter. Halsbandet är ett HOPP halsband. Själva sötvattenspärlorna är inte av felfri kvalite´. Många av dem har släta ytor, pärlemor skador, ojämnheter, färgchateringar men helheten är alldeles bedårande. Det ger oss vanliga skavankfulla "pärlor" Hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar